W czwartek 23 maja 2024 roku, po wielu miesiącach legislacyjnej batalii, Sejm uchwalił ustawę o ochronie sygnalistów.
Obowiązek wdrożenia przepisów ustawy o ochronie synglistów dotyczy każdego pracodawcy, u którego pracę zarobkową wykonuje co najmniej 50 osób.
Ustawa wejdzie w życie w terminie 3 miesięcy od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Ustaw. Oznacza to, że pracodawcy już teraz powinni zacząć pracę nad wdrażaniem nowych przepisów.
Jakie dokumenty należy przygotować w związku z nowymi przepisami? Przede wszystkim należy zadbać o:
📌Regulamin zgłoszeń wewnętrznych określający procedury zgłaszania naruszeń/nieprawidłowości, podejmowania działań następczych oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń naruszenia prawa (sygnalistów)
📌Zarządzenie wprowadzające Regulamin zgłoszeń wewnętrznych określający procedury zgłaszania naruszeń/nieprawidłowości, podejmowania działań następczych oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń naruszenia prawa (sygnalistów)
📌Zarządzenie w sprawie wyznaczenia osób upoważnionych do przyjmowania zgłoszeń o naruszeniach prawa
📌Kartę zgłoszenia stanowiącej załącznik nr 1 do Regulaminu
📌Kartę potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia stanowiącej załącznik nr 2 do Regulaminu
Potrzebujesz pomocy we wdrożeniu ustawy w swojej formie?
Zapraszamy do kontaktu z naszą Kancelarią.